Firma z branży automotive rozbuduje fabrykę pod Szczecinem
Kolejna znacząca inwestycja zagraniczna w województwie zachodniopomorskim. Luksemburska firma Faymonville, czołowy producent specjalistycznych naczep do transportów ciężkich, planuje dalszą rozbudowę swojej fabryki w miejscowości Łozienica, położonej pod Goleniowem. Obiekt funkcjonuje już od blisko 20 lat i jest częścią Goleniowskiego Parku Przemysłowego.
Faymonville już kilkukrotnie inwestowało w rozwój swojego zakładu na terenie Goleniowskiego Parku Przemysłowego. Najnowsza hala została oddana do użytku w 2023 roku, jednak jak poinformował wiceburmistrz Goleniowa, Piotr Wolny, podczas sesji 18 grudnia, firma nabyła od gminy kolejne cztery działki, które znajdują się w bezpośrednim sąsiedztwie istniejącego kompleksu fabrycznego.
Obecnie zakłady Faymonville w Goleniowie zajmują powierzchnię 55 tysięcy metrów kwadratowych. Dla porównania, w 2012 roku, kiedy firma rozpoczynała produkcję naczep MAX Trailer, obszar ten wynosił około 16,2 tysiąca metrów kwadratowych. Dynamiczny rozwój świadczy o rosnącym zapotrzebowaniu na produkty firmy oraz strategicznym znaczeniu polskiego oddziału dla całej grupy Faymonville.
Produkcja i specjalizacja
Faymonville to niezależna firma rodzinna, która od lat cieszy się renomą jako lider w produkcji naczep z obniżanym pokładem, naczep niskopodwoziowych, burtowych, wózków Dolly oraz pojazdów modułowych. Ich oferta obejmuje rozwiązania transportowe dla różnych sektorów – od budownictwa, przez rolnictwo, po przemysł energetyczny i leśnictwo. Produkty Faymonville są wykorzystywane także w transporcie elementów gotowych, szkła, a nawet w sektorze obronnym.
Historia i globalna działalność
Grupa Faymonville powstała w latach 60. XX wieku w Rocherath w Belgii jako kuźnia. Początkowo firma zajmowała się produkcją maszyn rolniczych i kabin do ciągników. W 1962 roku otwarto nowy zakład produkcyjny, by sprostać rosnącemu zapotrzebowaniu na pojazdy leśne. Pierwsza naczepa Faymonville powstała pod koniec lat 60-tych, co zapoczątkowało dynamiczny rozwój w sektorze transportowym.
Obecnie grupa posiada cztery zakłady produkcyjne rozmieszczone w całej Europie – w Luksemburgu, Belgii, Polsce i Włoszech. Siedziba główna znajduje się w Luksemburgu. W 2012 roku Faymonville stworzyło markę naczep MAX, by zaspokoić podstawowe potrzeby transportowe. Kolejnym krokiem było przejęcie w 2017 roku firmy Cometto – lidera w produkcji przemysłowych transporterów i pojazdów SPMT.
Rozbudowa fabryki w Goleniowie to kolejny dowód na to, że Polska jest ważnym punktem na mapie inwestycji międzynarodowych producentów z branży automotive i transportu ciężkiego.